נתניהו התייחס להסתה, והודיע על יישוב חדש

אבי רבינא 1 Comment on נתניהו התייחס להסתה, והודיע על יישוב חדש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ששב מביקור מדיני בפריז התייחס בישיבת הממשלה לתוכן הביקור, להסתה החמורה נגדו, והודיע על הקמת יישוב חדש בעוטף עזה

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב אמש מצרפת, והיום בישיבת הממשלה שיתף את השרים בתוכן הביקור המדיני. נתניהו התייחס גם להסתה החמורה נגדו, והודיע על הקמת יישוב חדש בעוטף עזה.

"בתחילת דבריי אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של יו"ר הכנסת לשעבר, שבח וייס ז"ל" פתח נתניהו את דבריו. "שבח היה נציג נאמן של שורדי השואה ושל עם ישראל. אני לא תמיד הסכמתי איתו, אבל תמיד הערכתי אותו. הערכתי את מחויבותו שלו לאזרחי ישראל, לתקומת עמו, למדינת ישראל ובייחוד להנצחת זיכרון השואה. הוא היה מחויב לזה בכל נימי נפשו. יהי זכרו ברוך".

לאחר מכן הודיע על היישוב החדש שיוקם: "הממשלה תשלים היום את הקמתו של יישוב חדש – היישוב "חנון" בעוטף עזה. אנחנו החלטנו על הקמתו בזמן הממשלה הקודמת שלנו, והיום אנחנו משלימים את ההקמה ע"י תקצוב התכנון של היישוב, ובכך אנחנו מוציאים את הקמת היישוב אל הפועל. הקמת היישוב היא עדות נוספת לחוסן של עוטף עזה ולעוצמתה של מדינת ישראל עם כל האיומים, מול טפטוף כזה או אחר שאנחנו מגיבים עליו בעוצמה. אנחנו רואים שאנשים מדברים בהחלטות שלהם לבוא ולהתיישב בעוטף עזה ולהקים יישובים חדשים באזור. אנחנו גאים לבנות את ארץ ישראל ואנחנו גאים לחזק את ההתיישבות בכל חלקיה".

בהמשך התייחס נתניהו לביקור בצרפת ואמר: "אני חזרתי לפנות בוקר מביקור מדיני חשוב בצרפת. במהלך הביקור נפגשתי עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. במרכז שיחתנו הארוכה, אני חייב להגיד, עמדה המטרה המשותפת שלנו – להיאבק בניסיון של איראן להשיג נשק גרעיני וארסנל גרעיני. הדבר הזה נמצא בקירוב עמדות שאני לא זוכר כמוהו מזה זמן רב. אירופה זזה יותר לעמדה של ישראל, לא עמדה זהה, אבל העמדות הרבה יותר קרובות, כפי שגם נוכחנו בביקורים של ג'ק סאליבן ומזכיר המדינה בלינקן בעניין של איראן".

"במסגרת הביקור אני נפגשתי גם עם כ-60 נציגים של הקהילה העסקית ובעלי קונצרנים מצרפת. ההון המשותף שלהם מוערך במיליארדים רבים.שמעתי מסר אחד ברור: 'אנחנו רוצים להגדיל את ההשקעות שלנו בישראל'. זה נאמר על ידי כל אחד ואחת שהיו שם. אני חוזר ואומר היום מה שאמרתי פעמים רבות בצמתים אחרים לכל מיני אנשים שכפרו באמירה הזאת ששמעתי מהמשקיעים שאני אומר לכם גם היום – כלכלת ישראל חזקה ולאורך זמן היא תמשיך להתחזק. מי שישקיע בישראל – ירוויח".

"במקביל, בשבוע שעבר חנכתי עם נשיא צ'אד, שהגיע לישראל, את שגרירות צ'אד בישראל. צ'אד היא מדינה מוסלמית גדולה במרכז אפריקה. היא מהווה תוספת חשובה להסכמי אברהם שהבאנו. אנחנו ממשיכים לפעול להגדיל ולהעמיק את מעגל השלום סביבנו".

בהתייחסות למצב הביטחוני אמר: "בזמן שאנחנו מזניקים את ישראל בתחום המדיני והכלכלי, אנחנו פועלים גם כמובן בתחום הביטחוני. אני משבח את כוחות הביטחון על סיכול של שני פיגועים קשים שתוכננו לימים הקרובים. הפעולות הללו הצילו חיים רבים. בנוסף אני משבח את שב"כ וצה"ל על המבצע ביריחו, במהלך המבצע הזה נתפסו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי טרור נגד ישראלים. המדיניות שלנו ברורה: אנחנו פועלים בכל מקום ובכל האמצעים כדי לסכל טרור ולפגוע במי שמתכנן לפגוע בנו"

ולסיום התייחס להסתה הגוברת נגדו ואמר: "אני מצפה מראשי האופוזיציה לפעול להרגעת הרוחות בעם. בראש ובראשונה לעצור את ההסתה הפרועה שמשתוללת נגדי, נגד משפחתי, נגד שרי הממשלה ונגד חברי כנסת מובילים. אנחנו ראינו אתמול איום מפורש לרצח ראש ממשלה בישראל. האיום הזה פורסם שחור על גבי לבן בפוסט שכתב. הוא הגיע מדמות מובילה בהפגנות נגד הממשלה. האיום הזה הוא תוצאה ישירה של הסתה חסרת אחריות שמקבלת רוח גבית וגיבוי ולפעמים אמירות מפורשות מהאופוזיציה. אסור לעבור על כך לסדר היום. אני דורש מראשי האופוזיציה לגנות את ההסתה ולהוקיע את המסיתים. אנחנו יודעים שאפשר להתווכח על מה באמת מסכן את הדמוקרטיה, אבל קריאות מפורשות לרצח, לרצח פוליטי, זה לא דבר שנתון לוויכוח – זאת סכנה אמיתית לדמוקרטיה שכולם צריכים לצאת נגדה בתוקף".



1 תגובות

מיין תגובות